Tuning-Extreme™
Sunday, 2024-05-05, 0:06 AM
Welcome Guest | RSS
Tuning-Extreme™
Our poll
Rate my site
Total of answers: 68
Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Login form
Romanian Car Tunin
Tuning 1
Romania CAR TUNING
BMW 645i tuning in
Cars of the DUB Sh
DUB Show Dallas
Cars of the 2007 D
The World's First
Curse PTM
romanian tuning
Tuning din Fibra De Sticla

Matrite
Matritele se realizeaza profesional pe CNC prin frezare. Daca vrei suprafete mai complexe trebuie un CNC in 5 axe, si nu-s multe de tipul asta in Ro. La modul artizanal e meserie de sculer matriter, sau exista si practica realizarii de sectiuni la fiecare 10-15mm, asamblarii acestora, umplerii spatiului dintre cu un chit soft si apoi aplicat un chit hard si adusa suprafata la calitatea necesara prin slefuire.
Daca ai un obiect gata pe care vrei sa-l multiplici, il poti folosi ca sa-ti construiesti o matrita din fibra de sticla, ranforsata apoi cu metal sau lemn. 
Materiale deci: otel, al, lemn, fibra de sticla

Se aplica pe matrita un gel-coat diferit in functie de materialul matritei. Ajuta la extractie si la calitatea suprafetei. Cine vinde rasinile vinde si gel-coat-ul asta. 

Se pun pe matrita un numar de x pliuri de fibra de sticla+ rasina, a carei grosime variaza uzual intre 0.25-0.75mm, pentru a obtine grosimea dorita. Se preseaza continuu cu un rol metalic pentru a nu prinde aer inauntru, sau se aplica un vacuum bag care face acelasi lucru. 
Profesional se folosesc materiale prepreg, care sunt gata impregnate cu rasina si nu trebuie decat presat si incalzit. 

In functie de tipul rasinii se intareste singura (rasinile cu catalizator, da la astea trebuie sa te misti repede si fara greseala...) sau la temperatura si/sau presiune, dar aici iti cam trebuie o autoclava. 

Piesa scoasa din matrita se frezeaza pe contur, pentru ca marginile arata dezastru. Tot pe CNC sau cu o freza de mana actionata cu aer comprimat.

Costuri de materiale: de la 25$/mp (2-3 pliuri de fibra de sticla fara altceva), 250$/mp (6-8pliuri de CF), 750$/mp (kevlar) si asta e basicul. Cu matrita si restul te rupe.



CLICK ! PENTRU TUNING FIBRA DE STICLA !
http://img121.imageshack.us/img121/3701/5612.mp4
Ce inseamna fibra :
Pana sa i-a forma unei bari , a unui prag , spoiler sau eleron sau mai stiu eu ce , ea este alcatuita din 2 parti : O plasa alba asemanatoare cu un material textil si rasina sau nestrapolul , care in amestec cu intaritorul necesar si cobaltul ( nu e necesar decat atunci cand se doreste o intarire a materialului mai rapida ) devine dupa o anumita perioada de timp un material dur. Acea panza are rolul de a face fibra mai flexibila , in momentul in care este supusa uei forte , unui impact sa nu se sparga precum sticla ( Nestrapolul + cobalt+ intaritor , lasat sa lucreze se face ca sticla , si devine casant) .
Avand aceste materiale , puteti sa va apucati de treaba doar dupa ce v-ati echipat cu o pensula moderata ca dimensiune ( de 30 max 50 )si o sticla de diluant ( a se citi pe prospect ptr a vedea daca diluantul respectiv este bun ptr indepartarea rasinilor si a produselor pe baza de rasina)
Asta e ceea ce va trebuie in prima faza.
A 2-a faza depinde de ceea ce vreti sa faceti ...
Daca vreti sa copiatzi un spoiler , o bara , sau un prag , trebuie sa aveti in vedere anumite lucruri.
In primul rand matritza : Trebuie ca elementul de tuning sa fie intreg , nu spart sau fiurat ... in acest caz daca nu se remediaza problema aveti surpriza ca matrita sa se lipeasca de acesta si intervine o munca inutila de indepartare a matritei ( care va fi compromisa , sau NU in cazul in care decide-ti sa o salvati pe aceasta in detrimentul elementului ).
Daca elementul este OK ,pe acesta se aplica un strat de ceara (se va lasa ceara sa se usuce ) si apoi de GELCOT , o solutie de cloare inchisa ( de obicei ) care dupa 1 zi maxim 2 in conditii de temperatura moderata ( peste 15 grade C ) se va intari si va lua un aspect sticlos .
Acest Gelcot are o priza foarte buna cu Fibra.
Odata intarit gelcotul , trebuie luat in vedere anumite aspecte :
Daca acea piesa , matrita , se poate face dintr-o singura bucata ! Pentru ca exista fante laterale sau prize care nu permit scoaterea matritei dintr-o singura bucata ... si atunci se fac \" 2\" sau \"3 \" matrite ... adica se copiaza lateralele barii sau spoilerului si si partea din fata , pe parti diferite.
Singurele piese care se pot copia dintr-o singra \" miscare\" sunt pragurile , prizele de capota si majoritatea spoilerelor de fata sau spate ( A nu se intelege bara prin spoiler ! )
Odata aplicata panza - Bucatile sunt recomandata se fie 30cm / 20cm ( trebuie luat in considerare si grosimea si densitatea firelor din panza respectiva ) peste gelcotul intarit , se aplica nestrapolul combinat cu intaritor si cobalt ( Atentie - materialul rezultat este toxic si in foare inflamabil !!! ) cu pensula in asha fel incat panza aplicata peste gelcot sa se imbibe uniform.
Se repeta aplicarea pana cand \" matrita \" are o grosime de 3 - 7 mm .
Atentie !!!
Matrita nu se face dintr-o singura miscare decat daca face-ti un material care sa se intareasca in 4 ore !
Ceea ce nu e \" recomandat\".
Intr-o cutie goala de chit de 1.5kg se toarna nestrapolul , cu 1 dopulet de sticla de suc ( nu zic de care sa nu fac reklama ) si cu 1 dopulet de intaritor , pentru o intarire a materialului in 30 minute !
Astfel economisiti destul material ( daca da semne de intarire nu va mai ambalati ci curatati pensula cu diluant si asta e ).
Toata chestia e sa \" bate-ti \" fibra cat mai bine ca sa nu prinda bule de aer sau sa ramana plasa uscata ...
A 3-a faza :
Daca aveti o matrita , proceda-ti ca in cazul in care vreti sa o creati !
Si nu uitati de elementul cheie : daca respectivul element de tuning poate sa fie scos dintr-o bucata din matrita !!!
Daca nu , atunci elementele care \" impiedica \" scoaterea elementului intreg din matrita se bat pe rand , se scot pe rand , si apoi la sfarsit se polizeaza pe spate , se taie la linie si se lipesc , tot cu fibra pe spate !
Si uite asa scoate-ti o bara de fibra si usoara , si usor de finisat !
Alt lucru de care trebuie sa tine-ti seama : cu cat bara e mai groasa , cu atat o sa fie mai grea si mai casanta ! deci recomandabil ar fi ca bara sa aiba grosimea fibrei de 3 max 5 mm !

~~~~~~~

In cazul in care vreti sa face-ti o piesa pentru care nu aveti matrita , e mai greu ...
Se face piesa respectiva din chit , fibra , se umple cu scotch sau bucati de fibra stricata sau ce mai aveti la indemana si este nefolosibil , si dupa ce va face-ti o parere despre ce vreti sa creati , il finisa-ti din chit ( nu conteaza ca are 10 sau 50 de kilograme ) , il da-ti cu spritz-chit si apoi urma-ti pasii de creare a matritei !
Si abia dupa ce matritza iese BETON pute-ti sa il aruncati la gunoi respectivul element ( sau sa il pastrati , cu toate ca nu va mai fi de folos ptr ca exista deja o matrita a acelui element ).
Asa am facut eu cu bandourile de pe usi , cele in stilul Ferrari Testtarossa.
Am imbracat usile din spate cu scotch , si pragul masinii si din bucati de fibra , chit , scotch si hartie am creat acel model ... dupa ce i-am dat o forma si l-am finisat , l-am dat jos de pe usa , l-am matritzat , si abia dupa ce am scos matritza ok l-am aruncat ( defapt l-am spart ) ...
In matritza am turnat piesa , si am scos-o .
Scotch-ul l-am dat jos de pe usa , am curatzat usa cu diluant sa o degresez , am sters-o bine , am lipit scotch din mou si am batut fibra direct pe ea .
Si piesa pe care am scos-o din matritza am pozitionat-o pe fibra care am batut-o pe usa in asa fel incat sa vina la fix , si i-am dat niste puncte de chit pentru a se fixa cat de cat.
Dupa ce s-a intarit chitul , am dat-o jos de pe usa , am acoperit cu scotch gaurile , lufturile mai bine zis care au ramas intre piesa si fibra de pe usa , si am turnat fire de plasa cu nestrapol in laturile piesei , ptr a acoperi lufturile.
Si piesa a fost prinsa la sfarsit prin spatele usii , cu nituri !
Nu este recomandat sa fie prinsa pe fata cu nituri deoarece acoperite cu chit , si fiind la fatza , dupa ce este vopsita masina , chitul se trage si raman gaurele inestetice ( se observa la cele mai multe prize de capota ).

a) fibrele de sticla Ceea ce se foloseste la fibrele de sticla se numeste in mod general PAFS adica poliesteri armati cu fibre de sticla. Sunt materiale compozite care se obtin din armarea fibrelor de sticla cu rasini poliesterice. Am citit mai devreme de celebra rasina netstrapol. Nu e unica rasina poliesterica. De ex mai exista aeropol care e mult mai cooperanta si mai maleabila.... depinde de ce vrei de la materialul pe care il obtineti.In functie de calitatile pe care le vreti de la material veti folosi o anume rasina cu o anume cantitate de accelerator (asta e cobaltul) si de asemenea cu o anume viteza de intarire (asta depinde de cat intaritor puneti). WARNING !!!! Intaritorul e f exploxiv si gazele care se emana in urma reactiei sunt gaze de STIREN. FAC BUM !!!! RAU !!!!!
Un alt material intrat in discutie a fost gelcoat-ul. E un material cu calitati excentionale, dar.... ,daca nu aveti experienta, eu v-as sfatui sa renuntati la idee. Din ce motiv ? Pai... stratul de gelcoat trebuie sa fie subtire pt a nu crapa. Daca matrita voastra nu e bine finisata veti avea bavuri pe care le veti curata si acolo.... cam dispare gelcoat-ul. Sa nu mai luam in considerare faptul de e vre-o 25 de euro fara tva kg. Aruncati banii degeaba.
Inca un \"mit\" daca vreti e treaba cu ceara. Uniii vorbesc de ceara lichida altii de ceara solida.....Fratilor sunt 2 chestii total diferite. Ceara solida este de fapt ceara, iar cea lichida este alcool polivinilic. Una peste alta daca vreti piese de calitate ar trebui sa aflati ca se folosesc amandoua. Intai ceara ... dupa ce se usuca ceara se aplica alcoolul si dupa aia va apucati de treaba. Dar cu grija pt ca daca veti zgaria folia de alcool in acel loc piesa se va prinde de matrita. Daca se intampla beleaua in mijlocul piesei, cei care au lucrat va pot confirma ce distractia drq e sa scoti piesa din matrita.
In mare...cam atat despre erorile care au aparut aici si lucruri care nu sunt bine intelese. O singura chetie. Iubesc orasul asta asa ca va rog nu-l aruncati in aer . Aveti mare grija cand lucrati cu intaritor sau cand se produce reactia efectiva. Sa nu sfarseasca mare lucrare cu un bum si un drum la spital.
Apropo de solventi.....
1 nu va chinuiti sa curatati pensula. NU MERGE ! Daca vreti sa o mai refolositi lasati-o intr-un borcan cu diluant (va recomand acetat de etil) si inainte de folosire indepartati surplusul de diluant
2 alcoolul polivinilic nu se curata cu solventi pt ca veti obtine o pensula imbibata in branza . Incercati cu apa. Merge garantat.
Cam atat despre fibrele de sticla. Daca ati lucrat corect ar trebui ca in urma reactiei piesa (prin dilatarea creata de formarea polimerului) sa sara singura din matrita.
b) fibrele de carbon Cu astea... e mare filozofie. Long story short sunt niste fibre care se prezinta la fel ca si cele de sticla doar ca se impregneaza cu rasini epoxidice. Fata de fibrele de sticla reactia se petrece la cald. Adica aveti nevoie de cuptor. In functie de calitatea fibrelor (exista 3 categorii) se obtin diversi polimeri. A-ti fi uimiti sa aflati ca cele de calitate inferioara la anumiti parametrii (elasticitare duritate....) pot fi inferioare celor de sticla. Avand in vedere costurile astronomice... daca vreti s-a lucrati ceva mai bine va indreptati spre cele de sticla. Sunt mai ieftine si daca sunt bine lucrate pot fi niste chestii f rentabile.
Apropo de ...ar trebui sa le reprosam sau nu celor care lucreaza in domeniu ca bara a fost prost lucrata.... sa avem pardon dar cam orice cedeaza sub o anume presiune. Daca voi vreti praguri care sa reziste greutatii masinii cand le tarati de bordura.... va recomand sa va schimbati masina cu un tanc . Daca cedeaza la spalatorie in schimb... cautati bata pe sub scaun si puneti-va pe treaba .
Legat de matrite....e o treaba pe care eu unul nu ma gasit-o inca la nici un mic producator.Totusi trebuie realizate profile 3D care culmea sa mai arate si bine. Nu zic ca nu exista metode, dar.... that's my bussines.
Cam atat ar fi. Sper ca nu v-am plictisit cu lectia de chimie si ca v-am fost de ajutor.
Welcome
Search
Calendar
«  May 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Entries archive
Cars of the DUB Sh
Bmw Tuning Romania
Romania Tuning GTT
Felgi DUB, Swiecąc
Dub Tuning
Cars of the DUB Sh
Cars of the 2007 D
Romanian Street Tu
bmw m3 tuning
Tuning 2
Tuning 5
Scrool News

TUNING EXTREME™Free website builderuCoz